2000-2009

inte bara ett år är slut, utan ett årtionde. jag har gått från sex år till sexton. upplevt allt från terrorattentat till restresor till värmen. klätt mig i sammetsbyxor, second hand-klänningar och jeans för samma pris som en mindre dator. druckit oboy till frukost, saft hos mormor och smuggelvodka med nya vänner. att börja ettan var stort, köpa nya pennor, ett luktsuddi och pennskrin. att börja högstadiet var ännu större, köpa en we-tröja, lacosteskor och pärlhalsband. för tio år sen började det nya milleniumet och det är inte bara jorden som har växt. jag har växt, inte bara längdmässigt sätt. vet ni, i tio år har jag letat efter mig själv. försökt starta om, ändra och bli lycklig. för ett tag sen slutade jag leta. det var då jag insåg att man kan inte hitta sig själv gömd någonstans, förutom i sig själv. sluta leta på fel ställen, och du finner dig själv.

tio år har gått. och jag har begått en hel del misstag. men jag har insett hur just jag ska förändra världen.

Kommentarer
Postat av: Astrid

Bra skrivet!

2009-12-29 @ 00:46:41
URL: http://astridberge.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0